Czym się kierować podczas wyboru agencji SEO?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Na skomplikowany i wymagający proces pozycjonowania stron składa się wiele pojedynczych etapów, które w ostatecznym rozrachunku prowadzą do podniesienia pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google. To podstawowe narzędzie do walki z niewielką popularnością strony na tle innych i zarazem jedyny sposób do znacznego poprawienia jej wyników finansowych oraz przyspieszenia jej rozwoju. Zwykle strony startują z najniższym możliwym rankingiem – algorytm i roboty crawlujące Google oceniają ich przydatność jako niską, przez co lądują na samym końcu wyników wyszukiwania. Co to oznacza? Ogromne straty, które niestety wielu przedsiębiorców błędnie wiąże nie z brakiem pozycjonowania, a ze zbyt wysoką ceną lub jakością oferowanych usług.

Wpływ agencji SEO na efektywność działań

Pozycjonowanie stron off-site i on-site wymaga ogromnej wiedzy z zakresu SEO / SEM, którą zdobywa się latami podczas kolejnych realizacji. Niestety wiele agencji interaktywnych SEO dopiero stawiających swoje pierwsze kroki w tej branży przyciąga klientów bardzo niską ceną. To duży błąd, który może wiele kosztować. Podstawową wadą współpracy z agencją SEO bez odpowiednio dużej wiedzy i doświadczenia jest brak przygotowania audytu SEO, który jest prawdziwą skarbnicą informacji na temat wybranej witryny i powinien zawsze stanowić pierwszy etap tuż po podjęciu współpracy. Kolejnym minusem agencji SEO bez ugruntowanej pozycji na rynku jest stawianie na krótkoterminowe efekty pozycjonowania oraz wykorzystywanie do ich osiągnięcia niedozwolonych środków. Ich wykorzystanie może w efekcie doprowadzić nie tylko do obniżenia rankingu wybranej strony, lecz nawet do jej wykluczenia z listingu. To błąd, który później ciężko naprawić.

Firmy SEO obecne na rynku od wielu lat z reguły zatrudniają najlepszych specjalistów z wybranej branży, którzy specjalizują się tylko w jednej, konkretnej dziedzinie. Co to oznacza? Że dobra agencja interaktywna powinna mieć w swoim zespole zarówno copywriterów, którzy zawodowo przygotowują teksty ze zwróceniem szczególnej uwagi na frazy kluczowe, jak i programistów modyfikujących wszelkie aspekty kodu źródłowego. Pozycjonerzy z kolei odpowiadają za przygotowanie strategii, dobór słów kluczowych oraz za konkretne działania on-site i off-site.

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie Gorzów, koniecznie weź pod uwagę cenę kompleksowych działań – tylko w ten sposób będziesz w stanie zaplanować budżet firmowy i sprawnie go wykorzystać. Koszty zależą między innymi od zakresu prac, od obecnego stanu witryny oraz od oczekiwań przedsiębiorcy w kwestii efektu końcowego. Dla wielu osób wystarczającym sukcesem jest obecność witryny na ostatnim miejscu pierwszej strony wyników Google, a dla innych – topowe pierwsze miejsce.

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Olga 24.01.2022

    Cena pozycjonowania zależy od bardzo wielu czynników i też ciężko jest określić jakie to są kwoty, zaczynając od agencji seo jaką wybierzesz na ilości działań jakie trzeba podjąć na stronie cena może się bardzo różnić. Agencja seo którą chcesz wybrać nie musi być z twojego miasta, praca pozycjonera jest na tyle elastyczna, że może być wykonywana zdalnie, nie ma więc sensu ograniczać się tylko do paru kiedy można w nich przebierać i znaleźć taką z która praca długoterminowa będzie przyjemna i bez problemowa.

  • Kamil 15.02.2022

    Czasami odnoszę wrażenie, że bez obecności agencji zajmujących się ulepszaniem wizerunku stron internetowych, w większości witryn panowałby całkowity chaos, jeżeli w ogóle bylibyśmy w stanie do nich dotrzeć. Co prawda mnie bardziej interesuje pozycjonowanie na Toruń, gdyż do Gorzowa troszkę mi nie po drodze, jednak zgadzam się z autorem, dobra agencja, winna być złożoną z kompleksowego zespołu, tak samo jak kompleksowy jest proces pracy nad wizerunkiem i działaniem witryny internetowej. Tylko zespół kompetentnych osób, odnajdujących się w rzeczywistości internetowego marketingu, ma świadomość działania, tych, niekiedy zawiłych mechanizmów.