Trudno osiągać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe na popularnych platformach zakupowych, na których konkurencja nie śpi. Jak wypromować swoje produkty i zachęcić do ich zakupu? Pomocne mogą okazać się dedykowane systemy, takie jak Amazon Ads.
Amazon powstał w 1994 roku w Seattle, jego założycielem jest Jeff Bezos. Dziś platforma jest największym sklepem internetowym na świecie, dającym ogromne możliwości ekspansji na rynki zagraniczne. Sprzedawca może współpracować z Amazonem, wykorzystując jeden z dwóch modeli. Pierwszy, tzw. Fulfill by Merchant, zakłada samodzielne realizowanie zamówień. Dana marka sama zajmuje się promowaniem produktów, a także ich pakowaniem, wysyłką i ewentualnymi zwrotami. Drugi model, nazywany Fulfill by Amazon, obejmuje tylko wystawienie produktów na platformie i ich promocję przez sprzedawcę, pakowaniem i wysyłką zajmuje się Amazon.
Największą zaletą sprzedawania na słynnej platformie e-commerce jest fakt, że nie wymaga to od nas zakładania własnego sklepu internetowego, co wiąże się z ponoszeniem kosztów. Dzięki rozbudowanemu systemowi i ogromnej popularności Amazonu ze swoim towarem możemy dotrzeć do nabywców z całego świata i to o wiele szybciej niż w przypadku sprzedaży tradycyjnej lub skupionej na klientach tylko z jednego kraju.
Amazon daje niesamowite możliwości, aby rozbudować swoją markę i zwiększać sprzedaż, jednak trzeba umieć korzystać z tych możliwości. Mówiąc wprost – należy zadbać o odpowiedni przekaz marketingowy. Możemy korzystać z różnych form reklamy, również tych tradycyjnych, ale warto przyjrzeć się dedykowanym narzędziom, stworzonym z myślą o promowaniu w obrębie konkretnej platformy. W przypadku Amazona jest to Amazon Ads, umożliwiający tworzenie kampanii reklamowych.
Reklamy Amazon Ads nie są bezpłatne, jednak inwestycja w nie szybko się zwróci. Dzięki nim mamy możliwość targetowania, a więc docierania do konkretnej grupy docelowej. Wszelkie działania i wyniki możemy analizować, a następnie je modyfikować, aby przynosiły jeszcze lepsze efekty. System Amazon Ads pomaga w wyróżnieniu marki na tle konkurencji, budowaniu jej popularności i zaufania do niej, a także wpływa na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jest też świetnym sposobem na uzupełnienie standardowych kampanii reklamowych.
Korzystanie z Amazon Ads nie jest skomplikowane, większość działań zachodzi w sposób automatyczny. Przedsiębiorcy mogą jednak korzystać z profesjonalnej pomocy agencji interaktywnych, takich jak agencja Adsright, która przeanalizuje dotychczasowe działania i zaproponuje dopasowaną strategię.
Zdjęcie główne: Sunrise King/unsplash.com