Jak wybrać bramę garażową?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Jednym z elementów, które są niezbędne przy budowie garażu, jest brama. Jednak jak ją wybrać? Przede wszystkim, odpowiednio dobrana brama do garażu działa niezawodnie w każdych warunkach i nie pozwala na nadmierną ucieczkę ciepła ze środka. Podpowiadamy, na co jeszcze zwrócić uwagę.

Najważniejszym aspektem, na który należy zwrócić uwagę przy wyborze bramy garażowej, jest sposób ich otwierania. Na rynku znajdziesz wiele modeli, jednak najpopularniejsze i najbardziej praktyczne są bramy segmentowe górne, segmentowe boczne, uchylne, rolowana oraz rozwierana. Poza wyborem modelu bramy pamiętaj także o odpowiednim zamku, na przykład tym oferowanym przez markę Gerda.

Brama segmentowa górna

Jest to najczęściej wybierany typ bramy garażowej ze wszystkich. Skrzydło tego typu bramy składa się z kilku segmentów połączonych zawiasami, które zabezpieczone są uszczelkami, co sprawia, że łączenia chronione są przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Jak działa taka brama? Segmenty poruszają się na rolkach po prowadnicach zamontowanych do ścian i sufitu garażu. Po otwarciu bramy płaszcz chowa się pod sufitem. Koszt tego model to około 2500 zł.

Brama segmentowa boczna

Ten typ bramy sprawdzi się najlepiej w garażach, które są nieco niższe, ale za to szersze. Brama segmentowa boczna działa bowiem identycznie jak segmentowa górna, jednak segmenty po otwarciu zachodzą nie na sufit, ale na jedną ze ścian bocznych. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że zajmuje mało miejsca. Dodatkowo ponieważ skrzydło nie wysuwa się poza obrys garażu, można je stosować również przy krótkich podjazdach. Koszt bramy segmentowej bocznej to około 5000 zł.

Brama uchylna

Brama uchylna to najbardziej znany wszystkim model, który stosowany jest od wielu lat. Charakteryzują one się prostą budową i nieskomplikowanym mechanizmem działania. Skrzydło, unosząc się na prowadnicach, najpierw zachodzi nad samochód, a potem chowa się pod sufitem garażu. Konstrukcja takiej bramy wykonana jest zazwyczaj ze stali lub aluminium. Koszt to jedynie około 700 zł.

Brama rolowana

Bramy rolowane są bardzo wygodne w obsłudze i wyjątkowo szczelne. Jak działa to rozwiązanie? Lamele połączone są przegubowo na całej długości ramy, tworząc pancerz. Jest on nawijany na wał umieszczony w kasecie znajdującej się nad otworem wjazdowym do garażu. Wąskie, kilkucentymetrowe lamele tworzące bramę wykonane są ze stali lub aluminium. Elementy te mogą być dodatkowo wypełnione pianką poliuretanową. Warto zauważyć też, że podobnie jak modele segmentowe, zajmują mało miejsca. Zakup takiej bramy to wydatek rzędu 2000 zł.

Brama rozwierana

Brama rozwierana to najbardziej tradycyjny model. Składa się ona z jednego bądź dwóch skrzydeł umocowanych na zawiasach na bocznych ościeżach – można więc powiedzieć, że działa podobnie jak drzwi. Warto jednak pamiętać, że bramy te mogą być niewygodne w użyciu w okresie zimowym, ponieważ przed otwarciem sprzed garażu, trzeba usunąć zalegający śnieg. Taką dwuskrzydłową bramę możesz kupić za około 1800 zł. 

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Wybierając bramę garażową, warto zwrócić uwagę na jeszcze inne parametry. Bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze, jest bezpieczeństwo, które zapewnią między innymi takie rozwiązania jak fotokomórka, automatyczny układ odłączający, blokada w przypadku zerwania sprężyny oraz funkcja łagodnego zatrzymania. Istotna jest także termoizolacyjność oraz możliwości związane ze sterowaniem bramy. 

Zdjęcie główne: Max Vakhtbovych/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*